Klauzula informacyjna – pracownicy
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PRACOWNIKÓW AKADEMII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO IM. JERZEGO KUKUCZKI W KATOWICACH
Realizując obowiązek wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - dalej jako „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach [ul. Mikołowska 72a, 40 – 065 Katowice].
 - W Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach został powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem e-maila: iod@awf.katowice.pl
 - Administrator zbiera i przetwarza Państwa dane osobowe:
- w celu realizacji postanowień zawartej umowy o pracę, w zakresie danych osobowych wymaganych przepisami prawa, w tym przede wszystkim Kodeksu pracy; ponadto w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku z zawartą umową, w szczególności z zakresu BHP, ubezpieczeń społecznych lub przepisów podatkowych oraz w związku z przepisami dotyczącymi zakładowego funduszu świadczeń społecznych i w celach archiwalnych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym zakresie jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z odpowiednimi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności Kodeksu pracy, ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, przepisami podatkowymi, przepisami dotyczącymi ubezpieczeń społecznych itd.;
 - w celu wypełnienia obowiązków i wykonywania praw Administratora w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej oraz w celach profilaktyki zdrowotnej i medycyny pracy, w szczególności w celu wykonania badań z zakresu medycyny pracy, oceny Państwa zdolności do pracy, zapewnienia opieki zdrowotnej i zabezpieczenia społecznego. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych w tym zakresie jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. b RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO;
 - w przypadku złożenia przez Państwa wniosku o gromadzenie środków w pracowniczych planach kapitałowych (PPK) – w celu realizacji przez Administratora ustawowych obowiązków związanych z gromadzeniem środków w PPK. Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych w tym zakresie jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z ustawą z dnia 4 października 2018 roku o pracowniczych planach kapitałowych;
 - w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jakie w związku z zawartą umową Administrator może podnosić lub jakie mogą być wobec niego podnoszone oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji, w tym zapobiegania nieautoryzowanemu dostępowi do sieci łączności elektronicznej i przeciwdziałania uszkodzeniu systemów komputerowych, wewnętrznej identyfikacji wizualnej celem zabezpieczenia materiału dowodowego. Powyżej wskazane cele stanowią uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych w tym zakresie jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
 - w innych celach, w przypadku wyrażenia przez Państwa dobrowolnej, pisemnej zgody. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych w tym zakresie jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
 
 - Podanie przez Państwa danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy (w przypadku ich niepodania, zawarcie umowy nie będzie możliwe). Nie dotyczy to danych osobowych przetwarzanych przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody. W tym zakresie, brak skutecznie wyrażonej zgody skutkować będzie niewykorzystaniem Państwa danych osobowych w celach wskazanych w klauzuli zgody.
 - W związku z zawartą umową, Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane:
- organom administracji publicznej, w szczególności Urzędowi Skarbowemu i Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych, a także do właściwych ministerstw, w celach określonych przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
 - poradniom medycyny pracy;
 - kontrahentom współpracującym z Administratorem, studentom, doktorantom, uczestnikom studiów podyplomowych i innych form kształcenia;
 - organizatorom konferencji, podmiotom świadczącym usługi noclegowe (na potrzeby podróży służbowych);
 - bankom;
 - dostawcom usług i rozwiązań technicznych/organizacyjnych (dostawcy usług IT, firmy kurierskie, pocztowe;
 - jednostkom audytującym;
 - w przypadku osób korzystających z PPK – instytucji finansowej, która prowadzi PPK.
 
 - Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
 - Państwa dane osobowe będą przetwarzane maksymalnie przez okres 50 lat od daty zakończenia stosunku pracy (w przypadku osób zatrudnionych od 1 stycznia 2019 roku okres ten wynosi 10 lat). W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie udzielonej zgody, będą one przetwarzane do czasu jej wycofania lub do czasu ustania celu, dla którego zostały zebrane.
 - Na zasadach wynikających z RODO mają Państwo prawo do:
- żądać od Administratora dostępu do swoich danych osobowych;
 - w przypadku, gdy przetwarzane przez Administratora dane osobowe są nieprawidłowe, mają Państwo prawo do ich sprostowania, czyli żądania zmiany lub uzupełnienia;
 - w przypadku, gdy Państwa dane osobowe nie są Administratorowi potrzebne do celów, w których zostały zebrane; gdy został wniesiony sprzeciw na warunkach niżej opisanych; gdy dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa, mają Państwo prawo do żądania usunięcia przez Administratora tych danych osobowych;
 - w przypadku, gdy kwestionują Państwo prawidłowość danych osobowych, mogą Państwo żądać ograniczenia ich przetwarzania na okres pozwalający Administratorowi weryfikację prawidłowości tych danych;
 - poza przypadkiem wskazanym w punkcie d), prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługuje Państwu, gdy dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora niezgodnie z prawem, ale nie będą Państwo chcieli, aby Administrator je usunął; gdy Państwa dane nie będą potrzebne Administratorowi, ale mogą być potrzebne do obrony lub dochodzenia Państwa roszczeń; lub gdy wniosą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych na zasadach niżej opisanych do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
 - do żądania przeniesienia wskazanych przez Państwa danych osobowych.
 
 
W celu skorzystania z ww. praw, prosimy o bezpośredni kontakt z Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe zostały wskazane powyżej).
- Jeżeli w Państwa ocenie Administrator naruszył przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, mają Państwo prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzoru, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
 - Jeśli Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), mają Państwa prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody. Oświadczenie o cofnięciu zgody można kierować pisemnie osobiście, listownie lub drogą elektroniczną do Inspektora Ochrony Danych (dane kontaktowe zostały wskazane powyżej).
 - Mają Państwo prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych, jeżeli przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W takiej sytuacji Administrator nie będzie mógł dłużej przetwarzać Państwa danych, chyba że będzie miał do tego ważną prawnie uzasadnioną podstawę, nadrzędną wobec Państwa praw i wolności lub podstawę do ustalenia, dochodzenia lub obrony swoich roszczeń. Przedmiotowy sprzeciw mogą Państwo złożyć bezpośrednio do Inspektora Ochrony Danych (dane kontaktowe jw.).
 - Podane przez Państwo dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób automatyczny (tj. bez ingerencji człowieka), w szczególności nie będą podlegać profilowaniu.
 





