Kasa Zapomogowo - Pożyczkowa
Serdecznie witamy na stronie Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej
przy AWF im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.
Nasza witryna umożliwi nam lepszą komunikację z Państwem, a co za tym idzie wzrośnie komfort naszej wzajemnej współpracy. Zapraszamy do zapoznania się z zasobami strony: statutem, regulaminami, wnioskami do pobrania, itp.
W sprawach bieżących, dotyczących już uruchomionych pożyczek oraz ewentualnych nowych, prosimy o kontakt mailowy pod adresem: m.krupa@awf.katowice.pl k.sadowska@awf.katowice.pl , m.stawiarz@awf.katowice.pl lub telefoniczny pod nr tel. 32/207 54 36, 32/207 54 13, 32/207 51 11.
Nowy regulamin dostępny w zakładce „prawo” – zapraszamy do zapoznania się z nowymi wartościami pożyczek.
Nowe druki wniosków można pobrać z zakładki „do pobrania” lub w Dziale Dydaktyki i Spraw Studenckich, pokój nr 21b (budynek główny A)
Zapraszamy :)
Co to jest Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa?
Jest to wygodna forma pomagania sobie w dofinansowaniu kosztów remontu, wymianie sprzętów gospodarstwa domowego czy sprawach bieżących.
Składka wynosi tylko 20 zł na miesiąc.
Już po pół roku przynależności można otrzymać pierwszą pożyczkę w kwocie 2 000,00 zł (bez odsetek i prowizji!!!).
Wnioski znajdują się w zakładce „do pobrania”.
Przed złożeniem wniosku uprzejmie prosimy o kontakt z Zarządem Kasy w celu sprawdzenia i ustalenia poręczycieli.
Wnioski przyjmowane są w Dziale Dydaktyki i Spraw Studenckich (pokój nr 21b, budynek główny A, parter) po wcześniejszym uzupełnieniu przez Dział Spraw Pracowniczych (pokój nr 19).
Pożyczki przyznawane są ok. 10-go każdego miesiąca.
Numer konta bankowego KZP przy AWF Katowice: 13 1050 1214 1000 0022 7284 2085
Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa przy AWF im. Jerzego Kukuczki w Katowicach działa na podstawie:
- Ustawa z dnia 11 sierpnia 2021 roku o kasach zapomogowo-pożyczkowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1666);
- Statutu KZP zatwierdzonego Uchwałą nr 6/2023 walnego zebrania członków KZP z dnia 21 marca 2023 roku;
- Regulaminu KZP zatwierdzonego Uchwałą nr 7/2023 walnego zebrania delegatów KZP z dnia 21 marca 2023 roku;
- Regulaminu udzielania pożyczek krótkoterminowych zatwierdzonego Uchwałą nr 9/2023 walnego zebrania członków KZP z dnia 21 marca 2023 roku;
- Regulaminu udzielania zapomóg KZP zatwierdzonego Uchwałą nr 8/2023 walnego zebrania delegatów KZP z dnia 21 marca 2023 roku.
Współpraca PKZP z AWF Katowice została usankcjonowana umową nr 222/2006 w sprawie udzielania pomocy organizacyjno - prawnej oraz obsługi finansowo - księgowej PKZP zawartą w dniu 8 marca 2006 roku oraz aneksu do umowy z dnia 8 marca 2006 roku z dnia 24 kwietnia 2023 roku.
Na mocy powyższej umowy księgowość Kasy od 2024 roku prowadzi mgr Wioleta Janecka.
Kasjerem Kasy jest Elżbieta Giedgowd-Krzemińska.
Powołanie Zarządu KZP
Zarząd został powołany podczas walnego zebrania członków KZP w dniu 17 marca 2023 roku Uchwałą nr 3/2023.
Zarząd został powołany na kadencję trwającą cztery lata (2023-2027).
W skład Zarządu weszły:
Monika Stawiarz – przewodnicząca
mgr Katarzyna Sadowska – sekretarz
mgr Maksymiliana Krupa-Skalska – skarbnik
Zadania Zarządu ZKP:
- Przyjmowanie członków KZP i skreślanie ich z list.
- Prowadzenie ewidencji członków KZP.
- Prowadzenie polityki w zakresie udzielania świadczeń.
- Przyznawanie pożyczek i ustalanie okresów ich spłaty.
- Podejmowanie decyzji w sprawie odroczenia spłaty pożyczek według zasad określonych w statucie.
- Przyznawanie zapomóg.
- Sprawowanie kontroli nad terminowym i właściwym dokonywaniem wpłat i wypłat oraz księgowaniem tych operacji.
- Podpisywanie dyspozycji pieniężnych i innych dokumentów.
- Zwoływanie walnych zebrań członków.
- Składanie walnemu zebraniu członków sprawozdań z działalności bieżącej oraz przedstawianie bilansów rocznych do zatwierdzenia.
- Rozpatrywanie okresowych sprawozdań finansowych.
- Reprezentowanie interesów KZP wobec pracodawcy.
- Ustosunkowywanie się do wniosków i ustaleń komisji rewizyjnej.
- Współdziałanie ze związkami zawodowymi oraz przedstawianie im raz w roku sprawozdania z działalności KZP.
- Współdziałanie z pracownikami wyznaczonymi przez zakład pracy do prowadzenia księgowości, obsługi kasowej i obsługi prawnej KZP.
- Zarząd KZP reprezentuje interesy KZP na zewnątrz.
Aktualizacja: Monika Stawiarz 20.03.2023
Powołanie Komisji Rewizyjnej
Komisja Rewizyjna została powołana podczas walnego zebrania członków ZKP w dniu 17 marca 2023 roku Uchwałą nr 4/2023 oraz Uchwałą nr 3/2024 z dnia 3 kwietnia 2024 roku.
Komisja Rewizyjna została powołana na kadencję trwającą cztery lata (2023-2027).
Skład Komisji:
mgr Marta Kotarska – przewodniczący
Aleksandra Małota-Poprawska – sekretarz
mgr Kornelia Czajor – członek
Uchwała nr 3/2024
Zadania Komisji Rewizyjnej:
- Przewodniczącemu komisji rewizyjnej lub delegowanemu przez niego członkowi komisji przysługuje prawo uczestnictwa w posiedzeniach zarządu KZP z głosem doradczym.
- Komisja rewizyjna jest organem kontrolującym działalność finansową zarządu KZP.
- Podstawowymi zadaniami komisji rewizyjnej są: ochrona mienia KZP, kontrola przestrzegania przez zarząd postanowień statutu, czuwanie nad prawidłowym udokumentowaniem wszystkich wpłat i wypłat oraz czuwanie nad terminowym prowadzeniem obsługi kasowej i księgowości KZP przez zakład pracy.
- Komisja rewizyjna przeprowadza kontrolę działalności KZP co najmniej cztery razy w roku, sporządzając protokół.
- W razie stwierdzenia, że zarząd KZP w swej działalności finansowej nie przestrzega przepisów prawa lub gdy działalność zarządu jest sprzeczna z interesem społecznym, komisja rewizyjna żąda zwołania w trybie natychmiastowym nadzwyczajnego walnego zebrania członków i występuje na nim z wnioskiem o odwołanie zarządu kasy. Aktualizacja: Monika Stawiarz 26.04.2024
Powołanie Delegatów KZP
Delegatów wybrano podczas walnego zebrania członków KZP w dniu 17 marca 2023 roku Uchwałą 5/2023.
Delegaci zostali powołani na kadencję trwającą cztery lata (2023-2027).
Delegatami zostali:
- dr Krzysztof Wilusz – delegat NAUCZYCIELI
- dr Wojciech Chudy – delegat NAUCZYCIELI
- mgr Renata Kłosowska – delegat ADMINISTRACJI
- mgr Magdalena Bartkowiak – delegat ADMINISTRACJI
Zadania Delegatów KZP:
Zadaniem delegatów jest reprezentowanie grup, których są przedstawicielami na zebraniach Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej, a przede wszystkim na walnym zebraniu, podczas którego przyjmowane i zatwierdzane jest sprawozdanie z działalności Kasy oraz bilans.
Aktualizacja: Monika Stawiarz 20.03.2023
Zapraszamy do pobierania naszych druków (wszystkie pliki w formacie *.pdf):
DEKLARACJA PRZYSTĄPIENIA (prosimy o wydruk w formacie A4 – inne wnioski nie będą przyjmowane)
WNIOSEK O POŻYCZKĘ (prosimy o dwustronny wydruk w formacie A4 – stare i inne wnioski nie będą przyjmowane)
WNIOSEK O POŻYCZKĘ KRÓTKOTERMINOWĄ (prosimy o wydruk w formacie A5 – inne wnioski nie będą przyjmowane)
WNIOSEK O ZAPOMOGĘ (prosimy o wydruk w formacie A5 – inne wnioski nie będą przyjmowane)
WNIOSEK O SKREŚLENIE (prosimy o wydruk w formacie A5 – inne wnioski nie będą przyjmowane)
Zarząd KZP:
Przewodniczący: Monika Stawiarz
e-mail: m.stawiarz@awf.katowice.pl , nr wew. 5413, pokój nr 21B, bud. A
Sekretarz: mgr Katarzyna Sadowska
e-mail: k.sadowska@awf.katowice.pl , nr wew. 5111, pokój nr 103B, bud. A
Skarbnik: mgr Maksymiliana Krupa-Skalska
e-mail: m.krupa@awf.katowice.pl , nr wew. 5436, pokój nr 21A bud. A
Komisja Rewizyjna KZP:
Przewodniczący: mgr Marta Kotarska
e-mail: m.kotarska@awf.katowice.pl, nr wew. 5436, pokój nr 21A, bud. A
Sekretarz: Aleksandra Małota-Poprawska
e-mail: a.malota@awf.katowice.pl , nr wew. 5108
Członek: mgr Kornelia Czajor
e-mail: k.czajor@awf.katowice.pl , nr wew. 5338, pokój nr 219, bud. NH
Delegaci PZKP:
Nauczyciele: dr Krzysztof Wilusz
e-mail: k.wilusz@awf.katowice.pl , nr wew. 5159
Nauczyciele: dr Wojciech Chudy
e-mail: w.chudy@awf.katowice.pl , nr wew. 5324
Administracja: mgr Renata Kłosowska
e-mail: r.klosowska@awf.katowice.pl , nr wew. 5127
Administracja: mgr Magdalena Bartkowiak
e-mail: m.bartkowiak@awf.katowice.pl , nr wew. 5355
Osoby współpracujące:
Księgowy: mgr Wioleta Janecka
e-mail: w.janecka@awf.katowice.pl , nr wew. 5122, pokój nr 17, bud. A
Kasjer: Elżbieta Giedgowd-Krzemińska
e-mail: e.g-krzeminska@awf.katowice.pl , nr wew. 5123, pokój nr 21, bud. A